זמן צריכה: 04:20 דק’

סכנה: אלה הן עצות הבריאות הנוראיות בהיסטוריה?

מצד אחד יוצאים מחקרים שכמעט ובלתי אפשרי לעקוב אחרי כמות שכזאת. מצד שני, כל אחד אשר רוצה להשפיע ולעזור לאחרים להשיג את   המטרות  שלהם(שלכם!!) חייב לעקוב אחר המחקרים והמדע. ההיסטוריה שלנו רצופה בטעויות,  זה מתחיל  במערכת  המיסים,  ממשיך בכנסת ומסתיים במערכת  החינוך.

 

צוות חדשות בריאות ישראל| ירידה במשקל | פורסם 07/08/19 09:35 

Copy of תזונה ופעילות גופנית לפני אירוע (6)

אופס, פשוט כשאני אומר טעות . . . המילים האלה יוצאות לי אוטומטית מהפה 🙂 כמובן שהתכוונתי לטעויות תזונתיות. אני רוצה לחשוף בפנייך את 3 הטעויות כי הזויות שהיו בהיסטוריה – כאלה שהרוב הגדול עדיין מיישם משום מה.

 

טעות מספר 1 :לזרוק את החלמונים מהביצה

החלק המזין ביותר של הביצה ובין המזינים ביותר עלפני   הפלנטה שלנו, זה החלמון. הביצה כולה בכלל והחלמון בפרט מכילים ים של וויטמינים – וכן, הם מהבריאים שיש. הביצה היא ממש כדור זהב,החלמון מכיל 2 נוגדי חימצון שאחראיים  על חלק מהתהליכים שעוזרים לנו לשמור על הראייה שלנו. כמו כן לביצה יש 9 חומצות חיונות לגופינו!

החלמון גם מכיל חומר בשם כולין. חומר אשר תורם לתקינות ויעילות המוח  שלנו.וזה רק על קצה המדרכה.

אבל . . .

יש   רק בעיה אחת, החלמונים גם  עשירים בכולסטרול. האם זו באמת כזאת בעיה כמו שכולם מנסים להציג? או ששוב פעם מישהו לא טרח להתעדכן?

 

בגלל שהחלמונים עשירים בכולסטרול , אנשים מאמינים  שהם מעלים את רמות הכולסטרול בדם. מסיבה זו, אנשי מקצוע, לרוב הם יהיו כאלה  שלא הועילו להתעדכן, ממליצים על צריכה של 2-6 ביצים בשבוע. עם זאת ,רובם אומרים שאנחנו יכולים לאכול יותר ביצים מזה . . . כל עוד אנו מקפידים לזרוק את החלמונים .

 

זה פחות או יותר הדבר הגרוע ביותר   שאתם   יכולים   לעשות, כי  החלמונים מכילים כמעט את כל אבות מזון . הלבן, זה בעיקר חלבון.מחקרים רבים בחנו את צריכת הביצים וההשפעה של  החלמון   על   הכולסטרול  בדם …ב- 70 % מאנשים, אין כל השפעה לביצים על כמות הכולסטרול בגוף שלנו.

ב30 % האחרים החלמונים העלו את ה- HDL (הכולסטרול הטוב)  הכולסטרול  והפכו את חלקיקי ה-LDL לסוג הגדול,

הרך . . .

הסוג הזה שלא מזיק!

 

תקשיבי,

למעשה . . . 

 

מחקרים רבים ,שחלקם כללו מאה אלפי אנשים,בחנו צריכת ביצים שלמות ואת הסיכון למחלות לב אצל אנשים בריאים,ולא מצאו קשר בין שני אלה(המחקרים למטה). ואם בהרזיה עסקינן, ביצים הן גם בין המזונות היעילים ביותר לירידה במשקל, זו ארוחת בוקר מושלמת, שניתן להחליף את הדגנים בבוקר בחביתה או סלט ביצים – זה יגרום  לשובע ולקבלת ערכים איכותיים יותר.

 

בנוסף לזאת, הביצים זולות, קל להכין אותן והן גם טעימות. במידה ובחרתם לא לאכול ביצים מטעמי אידיאולוגיה כאלו ואחרים, מובן לגמרי. במידה ובחרתם לא לאכול ביצים משמועות..תפסיקו עם זה במידית! אני אפגע בעצמי אם לא..טוב נו, לא עד כדי כך – אבל זה מאוד יתרום לבריאותכם.

 

 

2 . חפשו מוצרים דלים – כאלה ללא הקלוריות.

לאחרונה(זה די התחיל בסוף שנות ה70) מגיפת הבריאות התפתחה לה..כשהיא מנסה לטאטא את מגיפת ההשמנה מתחת לשטיח(ולא כל כך מצליחה),ואותה “מגיפת בריאות” ממליצה באופן גורף להתרחק ממאכלים שמכילים אחוזי שומן גבוהים.

 

זו אחת השטויות הכי צורמות שהאוזן שלי שומעות על בסיס יומיומי, מה שיפה כאן, הוא שאותה אוזן כבר רגילה לכל   כך   הרבה מיתוסים, ככה שהיא די  חסינה. התבונה הזאת הגיע מסוף שנות ה-70 והיא מובססת במקור על כמה מחקרים שנערכו בצורה גרועה,ניסויים בבעלי חיים ובהחלטות פוליטיות  מוטעות.

 

למרות שלא היו שום ראיות לכך ששומן רווי גרם למחלת לב בזמן ההוא (ועדיין אין) , כמה מדענים היו משוכנעים שזה הגורם המזיק , וכי  דיאטה   דלת   שומן היא זאת שתמנע את מחלות הלב. זו הייתה עמדתה   הרשמית   של הממשלות וארגוני בריאות לזרם המרכזי ברחבי העולם במשך עשרות שנים.

 

במקביל , שיעורי ההשמנה והסוכרת הסוג 2  הרקיעו!   מאז …  מחקרים   רבים  נערכו על נושא הדיאטות דלות השומן. מחקר התזונה הגדול ביותר והיקר ביותר בהיסטוריה, יוזמה של “בריאות  הנשים”    ,חילק ,   באופן אקראי 48,835 נשים לקבוצות. 

 

קבוצה אחת עשתה דיאטה דלת שומן והקבוצה השנייה המשיכה    לאכול   את  התזונה המערבית הסטנדרטית. לאחר 7.5-8 שנים , היה רק0.4 קילוגרם  הבדל במשקל ולא הייתה ירידה במחלת לב או סרטן. מחקרים רבים    אחרים   הובילו לאותה המסקנה.כי אותה דיאטה דלת שומן פשוט לא מומלצת למניעת מחלות.

כשהדיאטה היא דלת שומן, רוב הקלוריות יגיעו מהפחמימות, וזו בדיוק הסיבה למגיפת ההשמנה,הסוכרים  שמגיעים   מפחמימות.  בנוסף   לזאת רוב מאכלי  ה”דיאט” עמוסים בממתיקים מלאכותיים  שגרועים   לבריאות שלנו.

 

אז בשורה התחתונה?

דיאטות דלות שומן – זו אחת ההמלצות התזונתיות הנוראיות ביותר של האנושות כולה!

 

רפרנסים :

אין השפעה לחלמון על הכולסטרול בדם שלנו :

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22037012

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23021013

 

אין קשר בין מחלות לב לכולסטרול מהחלמון :

http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/j.1467-3010.2006.00543.x/full

דיאטות דלות שומן לא משפיעות על מחלות הלב:

http://jama.jamanetwork.com/article.aspx?articleid=202339

  • צוות חדשות הבריאות של ישראל – לנשים
  • מצאתם טעות בכתבה? ניתן לפנות לצוות שלנו באימייל ונדאג לתקן

כתבות שאולי פספסתם

?מי אנחנו

המטרה של צוות 'בריאות נשות ישראל' היא להנגיש את המידע הכי חדש ויעיל שיעזור לכל אישה ואישה לקחת את הבריאות, המראה ואורח החיים שלה - שלב אחד קדימה. המערכת שלנו מחפשת את המידע הכי אמין, עדכני ומדעי ברחבי האינטרנט ומגישה לך אותו בצורה נוחה וקלה לצריכה בשביל שתוכלי ליישם אותו על עצמך