זמן צריכה: 04:20 דק’

5 הטעויות חיטוב נפוצות (שגורמות להשמנה של 4-5 ק”ג בכל שנה)

תעשיית הכושר מלאה בהמון “מומחים” וכשנוצר מצב שכזה נוצרים גם המון מיתוסים ושקרים, זה לא בהכרח שקרים . . .

צוות חדשות בריאות ישראל| ירידה במשקל | פורסם 12/08/19 06:54 

מלכודת השמנה

 

תעשיית הכושר מלאה בהמון “מומחים” וכשנוצר מצב שכזה נוצרים גם המון מיתוסים ושקרים, זה לא בהכרח שקרים . . .

 

אני קורא לזה טלפון שבור או אפילו אפקט העדר, אני בטוח שקרה מצב שלמדת משהו שהוא לא נכון, או לפחות הוכח כך כעבור חודש, במידה ולא התעדכנת – קרה מצב שזה נחקק בתודעה שלך. 


בעוד 5 דקות, את תביני שבזבזת המון זמן עד עכשיו , היופי הוא שתוכלי לחסוך לך המון זמן בכל הקשור בתזונה ובכושר שלך. אוקיי, זה הזמן להתחיל עם המיתוסים:

 

1.”אימוני כוח יגרמו לנשים להתנפח ולהראות כמו שרירנים”
 

זה יכול להיות נכון,במידה והאישה היא על סטרואידים. אותן הנשים השרירניות שרואים על המרקע, משתמשות בסטרואידים,והרבה.
 

 

במידה ואת לא נכנסת לקטגוריה הזאת, גם אם מאוד תתאמצי את לא תצליחי לפתח שרירים, או לפחות לא ברמה כזאת  שזה יגרום למראה גדול ומגושם. לאישה ממוצעת אין מספיק טסטסטרון בגוף, ההורמון השולט בגוף הנשי הוא האסטרוגן.

 


כדי להיות באמת מגושמת ובעלת מראה גברי את צריכה הרבה טסטוסטרון,הרבה מאוד. לכן, במידה ולא עלתה המחשבה בראשך להזריק טסט’ לישבנך החטוב, אין לך סיבה לדאגה מקבלת המראה הגברי יותר. במידה ואת מודאגת מידיים גדולות, זה הזמן לדאוג לאיבוד השומן, תוספת של שריר על חשבון השומן, תתן מראה יותר חטוב.
 

 

2. סקוואטים פוגעים בברכיים
 

אני חופר על זה הרבה, יחד עם זאת חשוב לי לשמור את זה בתודעה של האוכלוסייה,אני לא יודע מתי המיתוס הזה ייקבר, אבל לא רק שזה שקר שסקוואט מזיק לברכיים, נהפוך הוא, סקוואט מלא ונכון בריא לברכיים! 

 

לכן ההתעקשות שלי כל כך גדולה. למרבה הצער, לא משנה כמה אני אכתוב על זה, רופאים שבחיים שלהם לא ביצעו סקוואט נכון, ולא עשו ספורט בחייהם ,ועוד מדריכי חדרי כושר שעברו הכשרה ולא השכילו לקרוא ספר אחד בנושא – פשוט משאירים את המיתוס הזה בחיים.

 

 

3. ריצה בלבד, תשפר לך את הכושר ברמה הכי טובה

 

במידה ולא נולדת עם אנטומיה של רץ – קלת משקל ומבנה עצמות קל , לא בהכרח הבחירה בריצה ,תהיה ההחלטה הכי טובה שלך.פעמים רבות זה אפילו יכול לגרום ליותר נזק מאשר תועלת, זה מקבל אפילו חותמת גדולה יותר כאשר את אישה עם ירכיים רחבות(הממ..רוב הנשים כאלה).

 
 

ריצה חייבת להיות חלק מתוכנית האימון, ולא תוכנית ה-אימון. באמצעות בניית תוכנית נכונה שמשלבת גם אלמנטים של כוח, את תורידי את הסיכוי להיפצע,במידה ולא, זה רק עניין של זמן. משפט חכם שמסכם את הרעיון: “אתה לא רץ כדי להיות בכושר, אתה צריך להיות בכושר כדי לרוץ.”

 

4. אם ברצונך לאבד שומן, תתאמני יותר.
 

פעילות גופנית, ריצות, אימונים בחדר כושר וכיוצא בזאת, אכן נועדו כדי לאבד שומן, אך רק הם בלבד, ולא משנה כמה הרבה נתאמן לא יספיקו. להתאמן יותר בהחלט מגדיל את כמות הקלוריות ששרפת באותו יום.


 

זה יכול לתת לך מקפצה לחילוף החומרים שלך, שהאפקט הזה יכול להימשך עד 72 שעות(לאחר האימון). ואם את עושה את זה נכון, תוכלי לבנות את השרירים שיהיו בכמות גבוה ביחס לשומנים מה שיגרום להעלאת קצב חילוף החומרים שלך על בסיס קבוע. אבל את כל הדברים האלה, מחמיצים את העיקר.

 
 

בסופו של דבר מה שייקבע אם נרזה או לא זהו הגירעון הקלורי שלנו, והאימונים בדרך כלל גורמים לנו לרצות לאכול יותר, אז במידה ועשינו אימון שבו נשרפו כ500 קלוריות, ולאחר מכן אכלנו ארוחה של 800 קלוריות, כשמנגד אם לא היינו מתאמנים היינו אוכלים ארוחה של 200 קלוריות –  במצב כזה לא עשינו הרבה.

 
 

לסיכום:

יש לי עוד המון מיתוסים , שרק בשביל אלה שעולים לי עכשיו בראש, אני אצטרך לקחת שבוע חופש בכדי לרשום עליהם. ההמלצה הכי טובה שלי תהיה לא משנה מה התואר שיש לאדם שמדבר מולך, בדקי אותו בכל זאת, אולי הוא מדבר על סמך הניסיון שלו מלפני 10 שנים, ורק גורם למצב של להיות גרוע יותר.

  • צוות חדשות הבריאות של ישראל – לנשים
  • מצאתם טעות בכתבה? ניתן לפנות לצוות שלנו באימייל ונדאג לתקן

כתבות שאולי פספסתם

?מי אנחנו

המטרה של צוות 'בריאות נשות ישראל' היא להנגיש את המידע הכי חדש ויעיל שיעזור לכל אישה ואישה לקחת את הבריאות, המראה ואורח החיים שלה - שלב אחד קדימה. המערכת שלנו מחפשת את המידע הכי אמין, עדכני ומדעי ברחבי האינטרנט ומגישה לך אותו בצורה נוחה וקלה לצריכה בשביל שתוכלי ליישם אותו על עצמך